077-916-1-916

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל

תוצאות קידום מוצלחות הן הופעה בדף הראשון של גוגל גבוה ככל שניתן עבור ביטויי חיפוש הרלוונטיים לאתר שלנו. עבור רוב האנשים המחפשים באינטרנט אתרים הנמצאים בדף התוצאות השני פשוט אינם קיימים מהסיבה הפשוטה שרוב האנשים לא מגיעים לדף השני.
כיום גוגל הוא מנוע החיפוש המשמעותי ביותר בנמצא, שלמעלה מ 80 אחוזים מהחיפושים מתבצעים דרכו. ולכן רוב ,אם לא כל, מאמצי הקידום של בעלי האתרים מתרכזים בגוגל.
גוגל קובע את מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש לפי מספר מדדים:
PageRank – זהו מספר המציין את חשיבותו של דף ספציפי באינטרנט. ציון זה ניתן לצפייה ומדידה לכל גולש, אך יש לקחת בחשבון שהסקאלה שלו אינה לינארית אלא לוגריתמית.
זאת אומרת שהמרחק בין 3 PR ל 4 PR קטן בסדר גודל מהמרחק בין 5 PR ל 6 PR.

הביטו בגרף הממחיש את חישוב ה PR ( המספרים להמחשה בלבד ).

pr

Hilltop – הרעיון המרכזי העומד מאחורי מדד זה הוא בעצם מתן משקל שונה לקישורים הנכנסים לדף מסוים. בשונה מ PageRank שרק סופר את כמות הקישורים הנכנסים, מדד זה בעצם נותן משקל לקישורים שנקבע לפי מידת סמכותיות של האתר המקשר בנושא מסוים ובכך בעצם יוצר מצב שלדף בעל סמכות בנושא מסוים משקל רב יותר מכל קישור רגיל אחר ואפילו מקישור מדף בעל סמכות זהה אך בנושא אחר.

בחירת שם דומיין

כאשר אנו מקדמים אתר בישראל נבחר דומיים בעל סיומת co.il ונעדיף לרכוש, אם אפשר דומיין בעל וותק ועםPR גבוה ככל האפשר.

בחירת חבילת איחסון

לאתרים עבורם נרצה קידום בגוגל ישראל נבחר חבילת אחסון בישראל בחברת אחסון ישראלית ומקצועית. נפילות של השרת יגרמו לנו לאי-זמינות של האתר במקרים רבים דבר שיפגע בציון האיכות של האתר בגוגל.

קוד האתר

טכנולוגיית בניית האתר – אתר מותאם קידום ייבנה בשפת תיכנות המחוללת קוד HTML ולא ב FLASH. כמו כן יש להמנע משימוש במסגרות FRAMES, IFRAMES, אותן יזרוק גוגל לתחתית תוצאות החיפוש.
עומק האתר- עומק האתר מוגדר על ידי מספר לחיצות העכבר שצריך ללחוץ על מנת להגיע מהדף הראשי לדף הרחוק ביותר. ככל שעומק האתר קטן יותר כך יקבלו דפי האתר הפנימיים PR גבוה יותר מהדף הראשי, שכן ה PR המועבר מדף לדף "דועך" בכל העברה. אם מבנה האתר עמוק יש להכין דף נוסף באתר הנקרא "מפת אתר" שהוט יכיל את הקישורים לכל דפי האתר ובכך צימצמנו את מספר לחיצות העכבר המינימלי לכל דף מהדף הראשי.
כותרות לעמודים – לכל דף נגדיר כותרת TITLE שונה וממוקד על הנושא של כל דף. על הכותרת להיות קצרה ככל שניתן ומילת המפתח של אותו דף תופיע ראשונה שכן גוגל נותן משקל למילים ב TITLE לפי סדר הופעתן.
תגיות HTML – לכותרות התוכן של הדפים נשתמש בתגיות המתאימות. לכותרת הראשית נשתמש בתגית <h1> וחשוב שתהיה אחת ורק אחת כזו בכל דף. לכותרות המשנה נשתמש בתגיות , <h2> <h3> וכולי. מילות מפתח בתוך הדף נדגיש על ידי תגית מונחית תוכן <strong> כדי לרמז לגוגל שהנה מילה חשובה בדף.
קישורים פנימיים באתר – על הקישורים הפנימיים באתר להיות בנויים על ידי תגיות HTML מסוג href ולא על ידי סקריפט כלשהוא, על מנת לאפשר לעכביש של גוגל לעקוב אחרי הקישור. על קישורים אלו להיות טקסטואלים ולא תמונות כדי שגוגל יוכל להבין את מילת המפתח של הדף המקושר.
תגיות META – למרות שגוגל מתעלם מתגיות אלו, ישנם מנועי חיפוש שקוראים אותן ןלכן נוסיף תגיות keywords ו description לכל דפי האתר. כל זוג תגיות בדף יתאר את הדף ומילות המפתח בו.
קוד תיקני של האתר – על קוד האתר להיות תיקני לפי W3C ככל הניתן על מנת למנוע בעיות סריקה של העכביש של גוגל.

אופטימיזצייה והטמעת מילות מפתח באתר

סיימנו לבנות את האתר, עתה נחל בתהליך האופטימיזציה. נדאג שבכל דף שנרצה לקדם תהיה כמות תוכן נכבדה. בכל תוכן טקסטואלי נדאג שתופענה מילות המפתח בכמות סבירה, לא מוגזמת מידי ולא פחותה מידי. נדאג שכל כותרות ה TITLE אופטימליות ושכל תגיות הטקסט וכותרות הטקסט נכונות ועונות לקריטריונים מסעיף תגיות HTML .

זמן טעינת דפי האתר

פעמים רבות קורה שנכנסים לאתר ולוקח לו זמן רב יחסית לעלות. לרוב הגולשים אין סבלנות והם עוזבים את האתר ועוברים לאתר הבא. חשוב מאוד בתהליך קידום אתרים לשים לב לזה. בנוסף קיים ציון איכות במנועי החיפוש על זמן טעינה קצר. מסיבות אלו עלינו לבנות אתר שיגיב מהר ולא יטען לאט.

תכנית קישורים

נדאג להשיג קישורים מאתרים כמה שיותר רלוונטיים לנושא האתר שלנו או הדף הפנימי אותו נרצה לקדם. נרשום את האתר בצורה נכונה ומתומללת היטב באינדקסים ופורטלים. כמובן שלקישורים מאתרים בעלי סמכות, רלוונטיים לאתר שלנו וחד-כיווניים יהיה יותר כוח בקידום האתר שלנו.

קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים לאתר נחוצים על מנת לקדמו לראש תוצאות החיפוש. מנוע החיפוש מסתכל על הקישורים החיצוניים לאתר כהצבעת אמון ומנתח את ההקשר של הקישור, כלומר את הביטוי שהוא בעצם הקישור לאתר וגם את הטקסט שבדף הקישור וכמובן נושא הדף והאתר ממנו מגיע הקישור. ניתן לומר ששכל שקישור מגיע מדף או אתר בעל נושא הדומה לאתר שלנו וככל שהאתר המקשר נחשב "חזק" יותר. כמו כן קישורים חד-כיוניים לאתר שלנו, כלומר שמקשרים לאתר שלנו אבל האתר שלנו לא מקשר בחזרה, נחשבים חזקים יותר מקישורים הדדיים.

קידום האתר באתרי מאמרים

פרסום מאמרים רלוונטיים למילות חיפוש רצויות לקידום באתרי מאמרים תוך הכנסת קישורים בצורה מקצועית ונכונה תעזור לקידום האורגאני של האתר שכן מנועי חיפוש נותנים משקל לתוכן של אתרי מאמרים, שכן תוכן זה מבוקר על ידי עורך האתר ובשל כך נחשב איכותי ואמין.

אינדקסים ומיניסייטים חיצוניים

בפורטלים ואינדקסים רבים ניתן לפרסם אתר ולהכניס קישור לאתר. בחלקם אפשר ממש לפתוח אתר קטן (MiniSite). קישורים לאתר המקודם ממקורות אלו הם חד כיווניים ועוזרים לקידום האתר.

קידום אתרים בבלוגים

בבלוגים איכותיים רבים ניתן לפרסם הודעות תוכן עם קישורים לאתר שלנו. ניתן להשתמש בשיטה זו על מנת לקדם את האתר שלנו. אם נפרסם הודעות וקישור לאתר שלנו בבלוג שהנושא שלו מתאים לנושא האתר שלנו, נרוויח גם קישורים רלוונטיים לאתר שלנו, וגם תנועת גולשים רלוונטית וממוקדת לנושא שלנו.