077-916-1-916

קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים מקצועי באינטרנט טומן בחובו מרכיבים רבים, חלקם טכניים העוסקים במבנה האתר, תוכן האתר ומערך הקישורים הנבנה על מנת לקדם את האתר, וחלקם עיצוביים הפונים אל תחום הנדסת האנוש והפסיכולוגיה של הגולש. אתר מוצלח הוא אתר שמופיע בדף הראשון של מנועי החיפוש, בחיפוש מילים רלוונטיות, אבל זה לא מספיק. האתר צריך להיות נעים לעין ונהיר לגולש. במיוחד בולט נושא זה באתרים מסחריים בהם נרצה שהגולש ימצא את המוצר אותו חיפש מייד וללא שהיות. קידום אתר מקצועי הוא לא רק Search Engine Optimization) SEO) הוא הרבה יותר מזה. החל בבחירת שפת הצבעים באתר שתפקידם הוא לשדר מסר מסוים לגולש דרך עיצוב האתר, על מנת לגרום לחוויית משתמש מקסימאלית וכלה בתהליך קידום אתרים מושכל ונבון.

מנועי חיפוש

בישראל כידוע מנוע החיפוש הפופולרי ביותר הוא גוגל – אחריו בכמות החיפושים נמצאים וואלה, YAHOO אינדקס YNET , נטקס , נענע ו MSN . ככלל גוגל מוביל את המתודלוגיות בתחום ולכן ברוב המקרים קידום אתרים בגוגל יוביל גם לקידום האתר במנועי חיפוש אחרים למעט מנועי חיפוש המדרגים תוצאות לפי תשלום מבעל האתר כדוגמת נטקס, אינדקס YNET. ההשקעה המשתלמת ביותר היא קידום אתרים בגוגל – שתניב תוצאות יותר מכל שאר מנועי החיפוש גם יחד.

מבנה האתר

מבנה האתר הוא גורם מכריע בציון האיכות של האתר, ביכולת מנוע החיפוש לקרוא את דפי האתר ובפוטנציאל האתר להתברג בראש תוצאות החיפוש. ככלל כדאי שמכל דף באתר ניתן יהיה להגיע לכל שאר הדפים באתר על מנת לא לעייף את הגולש וכדי לגרום לו להשאר באתר כמה שיותר זמן.
בנוסף על כל הקישורים באתר להיות טקסטואלים ולא תמונות כדי שהעכביש של מנוע החיפוש יוכל לקרוא את מילת המפתח של הקישור – העכבישים של מנועי החיפוש לא מסוגלים לקרוא תמונות כי אם רק טקסט.

קוד האתר

ניתן לחלק את טכנולוגיות בניית האתרים בצורה גסה לשניים: HTML ופלאש. אתר הבנוי כולו בפלאש אינו ידידותי למנועי החיפוש וברוב המקרים יראה לעכביש כחור שחור. המשמעות של דבר זה היא שמנוע החיפוש לא יוכל לקרוא את הטקסטים באתר ולהתייחס אליו כמועמד להופעה בתוצאות החיפוש.
אתרים הבנויים ב HTML או בטכנולויות המחוללות בצד השרת קוד HTML כגון : ASP, PHP ועוד, יהיו קריאים וברורים למנועי החיפוש ( אם כמובן נקפיד שהקישורים באתר יהיו טקסטואלים ) ויהיו בעלי פוטנציאל גבוה יותר לעלות בתוצאות החיפוש.

תוכן האתר

כל אתר צריך תוכן אותו יציג לגולש. ככל שלאתר יהיה יותר תוכן רלוונטי כך יראה למנוע החיפוש כאתר מוצלח יותר להופיע בראש תוצאות החיפוש. ככלל תוכן כל דף באתר צריך להיות ממוקד על מילות החיפוש בהן נרצה שדף זה יעלה בתוצאות החיפוש. הכותרות של כל דף יכילו את מילות המפתח של אותו דף , והטקסט יכיל אף הוא את מילות המפתח בכמות סבירה ולא מוגזמת.

זמן טעינת דפי האתר

פעמים רבות קורה שנכנסים לאתר ולוקח לו זמן רב יחסית לעלות. לרוב הגולשים אין סבלנות והם עוזבים את האתר ועוברים לאתר הבא. בנוסף קיים ציון איכות במנועי החיפוש על זמן טעינה קצר. מסיבות אלו עלינו לבנות אתר שיגיב מהר ולא יטען לאט.

קידום אתרים אורגאני וממומן

במנועי חיפוש כדוגמת גוגל, וואלה ויהאו קיימים שני סוגים של תוצאות בחיפוש: אורגאניות וממומנות. תוצאות החיפוש האורגאניות מסודרות לפי קריטריונים של איכות האתר והצבעות אמון מאתרים אחרים ברשת. בתוצאות הממומנות משלם המפרסם לפי קליק (PPC) .תוצאות הקישורים הממומנים מסודרות בשיטת המכרז מי שיציע סכום גדול יותר לקליק עבור מילה מסוימית יופיע גבוה יותר בתוצאות הממומנות – קיימים קריטריונים נוספים של איכות בתוצאות אלו, אך באופן כללי ניתן לומר שזהו מכרז. כל מפרסם מגדיר תקציב חודשי ויומי, ומשלם על כל קליק שלחצו על הפרסומת.

קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים לאתר נחוצים על מנת לקדמו לראש תוצאות החיפוש. מנוע החיפוש מסתכל על הקישורים החיצוניים לאתר כהצבעת אמון ומנתח את ההקשר של הקישור, כלומר את הביטוי שהוא בעצם הקישור לאתר וגם את הטקסט שבדף הקישור וכמובן נושא הדף והאתר ממנו מגיע הקישור. ניתן לומר ששכל שקישור מגיע מדף או אתר בעל נושא הדומה לאתר שלנו וככל שהאתר המקשר נחשב "חזק" יותר. כמו כן קישורים חד-כיוניים לאתר שלנו, כלומר שמקשרים לאתר שלנו אבל האתר שלנו לא מקשר בחזרה, נחשבים חזקים יותר מקישורים הדדיים.

קידום האתר באתרי מאמרים

פרסום מאמרים רלוונטיים למילות חיפוש רצויות לקידום באתרי מאמרים תוך הכנסת קישורים בצורה מקצועית ונכונה תעזור לקידום האורגאני של האתר שכן מנועי חיפוש נותנים משקל לתוכן של אתרי מאמרים, שכן תוכן זה מבוקר על ידי עורך האתר ובשל כך נחשב איכותי ואמין.

אינדקסים ומיניסייטים חיצוניים

בפורטלים ואינדקסים רבים ניתן לפרסם אתר ולהכניס קישור לאתר. בחלקם אפשר ממש לפתוח אתר קטן (MiniSite). קישורים לאתר המקודם ממקורות אלו הם חד כיווניים ועוזרים לקידום האתר.

קידום אתרים בבלוגים

בבלוגים איכותיים רבים ניתן לפרסם הודעות תוכן עם קישורים לאתר שלנו. ניתן להשתמש בשיטה זו על מנת לקדם את האתר שלנו. אם נפרסם הודעות וקישור לאתר שלנו בבלוג שהנושא שלו מתאים לנושא האתר שלנו, נרוויח גם קישורים רלוונטיים לאתר שלנו, וגם תנועת גולשים רלוונטית וממוקדת לנושא שלנו.
בכל מקרה קידום אתרים טוב מצריך חברת בניית אתרים רצינית שתדע לעשות עבודה טובה בעמודי האתר שלך ועבודה אף יותר טובה מחוצה לו.