077-916-1-916

אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתר הינו תהליך חשוב והכרחי בתהליך קידום האתר ויש להשקיע בו מחשבה רבה. יש לבצע אופטימיזציה הן לקוד האתר והן לתוכן האתר.

אופטימיזצית קוד לאתר

Title – כותרת – לכל דף יש לשים ב title את מילת המפתח – מומלץ בדרך כלל לא יותר משני ביטויי מפתח, גוגל נותן משקל רב ל title של דף ולכן מילת המפתח לאותו דף צריכה להופיע בו. ככל שכותרת זו ארוכה יותר כך יורד כוח משקלה של מילת המפתח ולכן נשמור עליה קצרה ככל שניתן.
Keywords – ביטויי מפתח – הכניסו לתגית מטה זו את ביטויי המפתח של דף זה ורק אותם. גוגל אמנם נוהג להתעלם מהם אך מנועי החיפוש האחרים קוראים ומשתמשים בהם על מנת לדרג את הדף לביטויי החיפוש הרלוונטיים.
Description – תאור לאתר – יש לתת תאור לאתר המכיל את מילות המפתח לאותו דף ושיהיה ברור ומשכנע, שכן טקסט זה מופיע מתחת לכותרת בתוצאות החיפוש של גוגל ואמור לתפוס ולמשוך את עינו של הגולש. קוד תיקני – קוד ה HTML שך האתר להיות תיקני לפי תקן C3W. כמו כן גם על קיבצי ה CSS להיות תיקניים. קוד תיקני ניתן לסריקה בקלות על ידי כל עכביש של כל מנוע חיפוש, וכך לא יוכל להיווצר מצב שדפים באתר לא נסרקים.

אופטימיזצית תוכן לאתר

כותרות – תוכן הדף אף הוא צריך לעבור תהליך של אופטימיזציה. לכל דף צריך שתהיה כותרת טקסטואלית ראשית אחת. על כותרת זו לשבת בתוך תגית HTML h1. לכל כותרת משנה בטקסט צריכה לשבת בתגית h2 כאשר כל כותרת פנימית לכותרת זו תשב בתוך תגית h3, וכן הלאה וכן הלאה. הכותרת הראשית בדף תכיל את ביטוי המפתח של דף זה. כמו כן מומלץ שגם כותרות המשנה יכילו את ביטוי המפתח.
טקסט- צפיפות מילות מפתח (keywords density) היא אחוז הכמות של הופעת מילת המפתח בטקסט עצמו. הטקסט עצמו של הדף יכיל אף הוא את ביטוי המפתח של דף זה בצפיפות סבירה ולא מוגזמת ( ההערכות נעות בין 3% ל 8 % ). יש להניח כי הצפיפות הסבירה משצנה מנושא לנושא. ככל יש לכתוב טקבט איכותי וממוקד לנושא הדף מבלי להתחשב בפרמטר זה, ואז לחזור ולבדוק כיצד אני עומדים בקריטריון זה ולבצע מקצה שיפורים. ככל שהתוכן בדף יהיה עשיר יותר כך הדף בפרט ואתר בכלל יהין אטרקטיביים יותר עבור מנוע החיפוש.הדגשות בטקסט כגון קו תחתון או טקסט עבה יותר (bold), יש לעשות על ידי תגייות HTML מונחות תוכן ולא על ידי CSS. תגיות HTML מונחות תוכן כגון ן מתפרשות על ידי גוגל כביטויים חשובים בטקסט ומעלות את הסיכוי של הדף להתברג גבוה יותר עבור ביטוי חיפוש זה.
תמונות באתר – אף מנוע חיפוש לא קורא ולא מבין תמונות. לכן אנו נעזור לו להבין את תוכן התמונות באתר על ידי הצבת תגית ALT לכל תמונה ותמונה. תגית ה-ALT תתאר את תוכן התמונה, וכך יוכל מנוע החיפוש לשייך את התמונה לתאור טקסטואלי.
פלאש – מנועי החיפוש לא קוראים פלאש כמעט בכלל. ולמרות דיווחים חדשים של גוגל על קריאת פלאש, אתרי פלאש הם בחזקת חור שחור ברוב המקרים. לכן אם נשתמש בפלאש באתר שלנו, נשתמש בו לבאנר כזה או אחר ותו לא.
תפריטי ניווט – על כל תפריטי הניווט באתר להיות טקסטואלים וזאת על מנת לאפשר לעכביש מנוע החיפוש להבין את ביטוי המפתח המקושר מכל אופציה בתפריט.
שמות דפי האתר – את שמות הקבצים באתר ניתן ומומלץ לשמור כך שיכילו את מילת המפתח בתוכם. לדוגמא: עבור דף שיקודם לביטוי "עורך דין מסחרי" נקרא: html.עורך_דין_מסחרי.
תוכלו לראות עוד לגבי התאמה לכל סוגי המכשירים.

אופטימיזצית זמני טעינה

בוני אתרים רבים מניחים שזמן טעינת האתר והדפים בו לא ממש חשובים לחווית המשתמש של הגולש. לעיתים זמן טעינת דפי האתר יכול להגיע לשניה או שתיים. זה יכול להשמע כזמן פעוט, אך ניקח בחשבון פרמטרים נוספים, כמו למשל שגולש ממדינה עם חיבור אינטרנט איטי במיוחד נכנס לאתר, עבורו יכולה לקחת טעינת האתר אף מספר דקות. פרמטר זה של זמן טעינה נילקח בחשבון בציון האיכות של האתר על ידי רוב מנועי החיפוש, שכן זה יהיה לא נבון מצד מנועי החיפוש להציג אתרים איטיים בראש תוצאות החיפוש.

על מנת להוריד את זמן טעינת הדפים באתר יש לבצע אופטימזיה במובן זה על האתר:
– להוריד רווחים לבנים (white spaces) מיותרים ובכך להוריד את מספר ה bytes של הדף.
– לשמור את כל התמונות במשקל מינימלי, כמובן מבלי לפגוע באיכות הצגתן על מסך המחשב.
– באתרים דינמיים בהם תוכן הדף נלקח מ database יש לוודא שהשאילתות מהירות וכי מבנה ה database   מנורמל עד לרמה של 3NF, וזאת כדי   ליצור מצב של חילול קוד HTML בזמן מינימלי.
– העברת כל קוד ה javascript לקיבצי js – וזאת כדי למנוע קוד משוכפל וליצור שימוש חוזר בפונקציות.
– העברת כל קוד ה css לקיבצי css – וזאת כדי למנוע styles משוכפלים וליצור שימוש חוזר ב styles.
מכל האמור לעיל נקבל קבצים בגודל מינימלי וקוד צד שרת יעיל שיחדיו יגרמו לטעינה מהירה של דפי האתר.